МІЙ БЛОГ АДРЕСОВАНИЙ ВСІМ
ПЕДАГОГАМ-ОРГАНІЗАТОРАМ
І НЕ ТІЛЬКИ ЇМ...
ПЕДАГОГАМ-ОРГАНІЗАТОРАМ
І НЕ ТІЛЬКИ ЇМ...
Я навчаю і учнів своїх, і дітей:
«Прихиляйтесь до щирих і добрих людей»
Я ніколи не зрадила друзів своїх.
І радію, і тішусь, й молюся за них.
Я знаходила щось у житті і губила,
Розправляла розтрощені долею крила.
Намагаюся жити і так працювати,
Щоб і недруг міг добреє слово сказати.
Я навчатиму й далі дітей.
Щоб горнулись до світлих порядних людей,
І вдивлялись у себе, плекали надії,
У розумних учились не губити надії.
Роль педагога – організатора у системі виховної роботи
Роль педагога – організатора у системі виховної
роботи
Досвід приходить не зразу, йогонабувають з роками.
Особливо вагоме значення він має у діяльності
педагога - організатора. Адже від того,
як я можу використати набуті методи і
прийоми, залежить ефективність виховного
процесу. У нашій школі , як ви бачили, сформована система виховної
роботи , яка базується на виховній проблемі школи «Сприяти формуванню
особистісних рис школярів, що включає у себе активну самосвідомість,
розвинену духовність, моральну, правову, фізичну, валеологічну культуру ».
Тобто, основна увага в школі звертається на виховання учня -
особистості,з високою національною і громадською свідомістю, який володіє
життєвими компетентностями в найголовніших сферах людського життя,
майбутнього учасника розбудови суспільства.
Яка роль педагога – організатора в системі
виховної роботи школи?
Ось по цьому питанню я хочу поділитися з вами
досвідом.
Педагогом – організатором у школі працюю 10 років.
Перед кожним із нас може виникнути питання, з чого слід розпочати свою
роботу? Переступаючи вперше поріг школи, приступаючи до виконання
обов’язків педагога – організатора, молодий спеціаліст перш за все
повинен ознайомитися з своїми посадовими обов’язками .
Планування і організація позаурочної
виховної роботи з дітьми в освітніх установах.
Вивчення індивідуальних особливостей
учнів, сприяння розвитку їх здібностей, талантів, навичок самодіяльності,
самоврядування, організація змістовного дозвілля і відпочинку.
Здійснення зв’язку педагогічного
колективу школи з дитячими організаціями.
Надання консультативної допомоги
батькам , педагогічним працівникам.
Участь в організації літнього
відпочинку і оздоровленні учнів .
Сприяння створенню здорових ,
безпечних умов навчально – виховного процесу спільно з педагогічним
колективом та батьками.
Постійне підвищення свого
професійного рівня, педагогічної майстерності, загальної культури.
Основним робочим документом педагога –
організатора є його план роботи. Складаючи план роботи на початку
навчального року, зміст виховних заходів узгоджую з планом роботи
школи, планами виховної роботи класних керівників та класоводів,
психолога, вчителів предметників. Адже вміло складений план є
документом ,який захищає педагога – організатора від хаотичної діяльності і
доводить системний підхід щодо організації виховного процесу. План стає
помічником в роботі з учнівською молоддю, передбачає створення учням умов для
вибору різних видів та форм діяльності, своєї позиції в планованій роботі.
При плануванні необхідно забезпечити послідовність змісту і форм
діяльності. Виключити невиправдане дублювання, враховуючи попередній досвід,
бачити перспективи в роботі.
Щоб бачити зміст своєї роботи у перспективі
,користуюся циклограмою роботи педагога – організатора.
Отже,виходячи з вище сказаного, основними сферами
діяльності педагога – організатора є:
1.Організація учнівського самоврядування .
2.Організація та проведення позакласних заходів.
3. Забезпечення якісного рівня дозвілля школярів у
позаурочний час (у пришкільних таборах та в оздоровчий період)
4. Максимальне залучення учнів до усіх форм та
видів позакласної роботи та позашкільної діяльності .
Що ж мені вдалося зробити за пророблений
період?
1. Перш за все я працюю над
згуртуванням учнівського колективу, намагаюся вміло організовувати дозвілля
школярів, веду тісну співпрацю з педагогічним колективом, з батьками, з
сільським клубом, бібліотекою.
2. Починаю працювати з дітьми з
перших днів перебування їх у школі. Тому стараюся підійти до кожного
індивідуально, познайомитися не тільки з учнем, але й батьками.
Вступ до школи–це
переломний період у житті дитини: формуються нові стосунки з дорослими та
однолітками. У молодшому шкільному віці закладається фундамент моральної
поведінки дитини, починає формуватися громадянська
спрямованість особистості, активно відбувається
засвоєння моральних норм і правил поведінки. Характер у
молодших школярів лише починає складатися. Тому
прийшовши в школу дитина повинна багато
почерпнути нового, цікавого, досі їй невідомого. Тому
для наймолодших школярів я проводжу заходи, які
сприяють розвитку пізнання нового світу.
Найперше я знайомлю дітей із казкою. Без казки
- живої і яскравої, яка засвоюється свідомістю і почуттям
людини, неможливо уявити дитячого мислення і
дитячої мови, як певної сходинки
людського мислення і мовлення.
Під впливом почуттів і
думок, викликаних казкою, вчу дітей образно і творчо
мислити. Я пропоную маленьким школярам не тільки
слухати казки, а й самостійно
складати їх, малювати до них ілюстрації. В комплексі
проводяться виставки дитячих малюнків.
Велику роль у житті кожної дитини відіграє гра,
тому я кожен день залучаю всіх дітей і молодшого, і середнього віку до
рухливих, цікавих та народних ігор.
З учнями
середньої ланки (5-7 класи) практикую проводити такі
виховні заходи, як бесіда, усний журнал, турнір, змагання, виставки,
дні добрих справ тощо. Традиційно в школі
проводиться виставка учнівських тематичних газет,
малюнків, творчих робіт(писанок, вишиваних серветок). Під час
проведення таких виховнихзаходів першим помічником для педагога -
організатора є класний керівник та учнівське
самоврядування.
Зучнями старших класів (8 - 9 класи) практикую проводити такі
форми роботи:
Інформаційно
– масові ( вечори, бесіди, обговореннятощо);
Діяльнісно
– практичні ( екскурсії, огляди-конкурситощо);
Інтегративні
(шкільнігуртки);
Індивідуальні
(доручення, творчізавдання, звіти, індивідуальна робота тощо).
У підготовці й проведенні
цих заходів беруть участь самі учні. Педагог
–організатор надає допомогу учням в
проведенні змістовного дозвілля.
Щороку спільно з сільським клубом організовуємо
свята до Нового року, з числа учнів школи та випускників формуються групи
щедрувальників, які віншують односельчанам добра, щастя, здоров’я у
прийдешньому році.
3.Веду розподіл
між класними керівниками
виховних заходів, які вони будуть проводити
протягом навчального року .
4.Надаю допомогу
класним керівникам в складанні сценарію, допомагаю під
час проведення репетиції, надаю допомогу в
оформленні актової зали (класної
кімнати тощо).
Всі ці підготовчі заходи
проводяться в післяурочний час.
5.На належному рівні готую проведення
загальношкільних свят, під час проведення яких участь
приймаютьучні не лише одного класу, а діти різних
вікових категорій. Це такі як: «День знань», «День
Учителя», свято «Золота осінь», свято Миколая, Новорічні свята, день
Валентина, День захисника Вітчизни, свято 8 – го Березня, Шевченківські дні у
школі, День сміху, День самоврядування, свято матері, день Перемоги, останній
дзвінок, випускний бал.
6.З метою пропаганди здорового способу життя
щороку в школу проводимо зустріч з медичними працівниками («СНІДу – ні»; «Про
методи попередження захворюванням туберкульозу» та інші).
7.Організовуємо зустріч з представниками
правоохоронних органів з метою попереджень правопорушень.
Як же
проінформувати учнів та залучити до проведення тієї чи іншої форми
позакласної роботи? По-перше, кожного понеділка в школі проводиться
загальношкільна лінійка, під час проведення якої черговий
клас звітує пропідсуки чергування учнів по школі, члени учкому
знайомлять школярів з заходами, які будуть проводитися на
цьому тижні або найближчим часом. По-друге, на
інформаційному стенді висвітлена інформація
щодо заходів, які будуть проводитися, та підсумки проведення
конкурсів , ранків, вечорів, олімпіад. Якщо необхідно
терміново оголосити інформацію, я збираю
членів учкому, які доводять інформацію по
всіх класах.
Виховні справи
мають колективний і творчий характер.
Зазвичай виховні заходи організовують
у вільний від навчальних занять час,
тобто у години дозвілля. У цікавих, змістовних, захопливих
виховних заходах діти беруть участь добровільно. Враховуючи, що
дозвіллєва діяльність за своїм змістом має бути
соціально значущою, тобто сприяти
всебічному розвитку особистості (а такою є вся
діяльність, що пронизує позакласні
виховні справи), то всі виховні заходи, організовані
у години дозвілля, є формами, в яких
виявляється дозвіллєва діяльність школярів.
Отже, кожна форма дозвіллєвої діяльності має
бути виховною справою. Зрозуміло, що
вирішення всіх виховних
завдань варто пов'язувати не з
якоюсь окремою годиною спілкування
педагога-організатора зі своїми
вихованцями, нехай навіть блискуче проведеною, а з
добре продуманою й детально розробленою системою їхорганізації, де
кожній виховній годині
приділяється певне місце й роль.
Я виховую не тільки учнів, але
тісно співпрацюю з їхніми батьками. В школі організовано
батьківський всеобуч, який допомагає вирішенню
проблем з дітьми, схильними до правопорушень. Ця робота спрямована
на те, щоб привернути батьків до школи,
призначити їхні права та обов'язки у навчально-виховному процесі,
створити необхідні умови для
просвітницької роботи.
Крім того в нашій школі з
вересня 2005 року діє Волонтерський загін.
Волонетери – це люди, якідіють за веліннямсерця, безкорисливо і щиро
готові надати допомогу тим, хто її
потребує. Вони не бояться труднощів, і не очікують
матеріальної винагороди за свою працю. Учасники
Волонтерського загону не лише запрошують ветеранів на
свята, але й оточують їх турботою, відвідують
вдома, щоб просто поговорити з ними про важке минуле,
помріяти про світле майбутнє. Не забуває
загін також і про померлих ветеранів. Навідуються до
них на могили прибирають їх до дня
пам’яті. З нагоди професійного Дня учителя члени загону запросили
вчителів – пенсіонерів на урочистий ранок. Волонтери не лише вітають з святом
, а й допомагають по господарству тим , хто цього потребує.
В рамках місячника «Милосердя»
, було зібрано чимало продуктів харчування, а також засобів гігієни і
відвезено в будинок пристарілих в селі Ракошино.
Не загубити! Не втратити! Відродити!.. Ось
ниточка, яка проходить через всю роботу педагога –
організатора нашої школи і залишає слід у
дитячих серцях.
Отже, кінцевим результатом виховання є
формування цілісної особистості, яка має активну творчу й соціальну позицію,
високі моральні якості, які постійно вдосконалює, уміє керувати своїм
здоров’ям, прагне до знань і має певний достатній життєвий досвід, тобто
готова до суспільного життя.
Одним із способів виховання учня як активного
громадянина суспільства і залучення його у організацію простих форм
управління є – організація роботи в школі учнівського самоврядування.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар