вівторок, 14 березня 2017 р.


МІЙ БЛОГ АДРЕСОВАНИЙ ВСІМ

ПЕДАГОГАМ-ОРГАНІЗАТОРАМ 
І НЕ ТІЛЬКИ ЇМ...

Я навчаю і учнів своїх, і дітей:

«Прихиляйтесь до щирих і добрих людей»

Я ніколи не зрадила друзів своїх.

І радію, і тішусь, й молюся за них.

Я знаходила щось у житті і губила,

Розправляла розтрощені долею крила.

Намагаюся жити і так працювати,

Щоб і недруг міг добреє слово сказати.

Я навчатиму й далі дітей.

Щоб горнулись до світлих порядних людей,

І вдивлялись у себе, плекали надії,

У розумних учились не губити надії.









Роль педагога – організатора у системі виховної роботи




Роль педагога – організатора у системі виховної роботи

Досвід приходить не зразу, йогонабувають з роками. Особливо вагоме  значення   він   має у діяльності   педагога  -   організатора. Адже  від того, як я  можу  використати   набуті   методи і прийоми, залежить   ефективність   виховного  процесу.  У нашій школі , як ви бачили, сформована система виховної роботи , яка базується на виховній проблемі школи  «Сприяти формуванню особистісних рис школярів, що включає у себе активну самосвідомість, розвинену духовність, моральну, правову, фізичну, валеологічну культуру ». Тобто, основна увага в школі звертається на виховання  учня - особистості,з високою національною і громадською свідомістю, який володіє життєвими компетентностями в найголовніших сферах людського життя, майбутнього учасника розбудови суспільства.
Яка роль педагога – організатора в системі виховної роботи школи?
Ось по цьому питанню я хочу поділитися з вами досвідом.
Педагогом – організатором у школі працюю 10 років. Перед кожним із нас може виникнути питання, з чого слід розпочати свою роботу?  Переступаючи вперше поріг школи, приступаючи до виконання обов’язків педагога – організатора, молодий спеціаліст  перш за все повинен ознайомитися з своїми посадовими обов’язками .
  Планування і організація позаурочної виховної роботи з дітьми в освітніх установах.
  Вивчення індивідуальних особливостей учнів, сприяння розвитку їх здібностей, талантів, навичок самодіяльності, самоврядування, організація змістовного дозвілля і відпочинку.
  Здійснення зв’язку педагогічного колективу школи з дитячими організаціями.
  Надання консультативної допомоги батькам , педагогічним працівникам.
  Участь в організації  літнього відпочинку і оздоровленні учнів .
  Сприяння створенню здорових , безпечних умов навчально – виховного процесу спільно з педагогічним колективом та батьками.
  Постійне підвищення свого професійного рівня, педагогічної майстерності, загальної культури.
Основним робочим документом педагога – організатора є його план роботи. Складаючи план роботи на початку навчального року, зміст  виховних заходів узгоджую з планом  роботи школи, планами виховної роботи   класних керівників та класоводів, психолога, вчителів  предметників. Адже вміло складений план є документом ,який захищає педагога – організатора від хаотичної діяльності і доводить системний підхід щодо організації виховного процесу. План стає помічником в роботі з учнівською молоддю, передбачає створення учням умов для вибору різних видів та форм діяльності, своєї позиції в планованій роботі. При  плануванні необхідно забезпечити послідовність змісту і форм діяльності. Виключити невиправдане дублювання, враховуючи попередній досвід, бачити перспективи в роботі.
Щоб бачити зміст своєї роботи у перспективі ,користуюся циклограмою роботи педагога – організатора.
Отже,виходячи з вище сказаного, основними сферами діяльності педагога – організатора є:
1.Організація учнівського самоврядування .
2.Організація та проведення позакласних заходів.
3. Забезпечення якісного рівня дозвілля школярів у позаурочний час (у пришкільних таборах та в оздоровчий період)
4. Максимальне залучення учнів до усіх форм та видів позакласної роботи та позашкільної діяльності .
Що ж мені вдалося зробити за пророблений період?  
   1. Перш за все я працюю над  згуртуванням учнівського колективу, намагаюся вміло організовувати дозвілля школярів, веду тісну співпрацю з педагогічним колективом, з батьками, з сільським клубом, бібліотекою.
    2. Починаю працювати з дітьми з перших днів перебування їх у школі. Тому стараюся підійти до кожного індивідуально, познайомитися не тільки з учнем, але й батьками.
     Вступ до школи–це переломний період у житті дитини: формуються нові стосунки з дорослими та однолітками. У молодшому шкільному віці закладається фундамент моральної поведінки дитини, починає формуватися громадянська   спрямованість  особистості, активно відбувається   засвоєння  моральних  норм і правил поведінки. Характер у молодших  школярів  лише  починає  складатися. Тому прийшовши в школу дитина   повинна  багато   почерпнути   нового, цікавого, досі  їй  невідомого. Тому для наймолодших  школярів я проводжу заходи, які  сприяють   розвитку     пізнання нового світу. Найперше я знайомлю   дітей   із  казкою. Без казки - живої і яскравої, яка засвоюється  свідомістю і почуттям   людини, неможливо уявити   дитячого   мислення і дитячої    мови, як певної   сходинки   людського     мислення і мовлення.
Під   впливом   почуттів і думок, викликаних   казкою, вчу   дітей образно і творчо мислити. Я пропоную маленьким школярам не тільки   слухати    казки, а й   самостійно  складати   їх, малювати до них ілюстрації. В комплексі   проводяться   виставки  дитячих   малюнків.
Велику роль у житті кожної дитини відіграє гра, тому я кожен день залучаю всіх дітей і молодшого, і середнього віку до рухливих, цікавих та народних ігор. 
З  учнями   середньої    ланки (5-7 класи) практикую проводити   такі    виховні заходи, як бесіда, усний журнал, турнір, змагання, виставки, дні    добрих справ    тощо. Традиційно в школі проводиться виставка    учнівських тематичних газет, малюнків,  творчих робіт(писанок, вишиваних серветок). Під час проведення таких виховнихзаходів першим помічником для педагога -  організатора є класний   керівник та учнівське   самоврядування.
Зучнями старших класів (8 - 9 класи)  практикую проводити   такі  форми   роботи:
        Інформаційно – масові ( вечори, бесіди, обговореннятощо);
        Діяльнісно – практичні ( екскурсії, огляди-конкурситощо);
        Інтегративні  (шкільнігуртки);
        Індивідуальні (доручення, творчізавдання, звіти, індивідуальна робота тощо).
У підготовці й проведенні   цих   заходів  беруть участь самі   учні. Педагог –організатор  надає  допомогу    учням в проведенні    змістовного   дозвілля.
Щороку спільно з сільським клубом організовуємо свята до Нового року, з числа учнів школи та випускників формуються групи щедрувальників, які віншують односельчанам добра, щастя, здоров’я у прийдешньому році.
3.Веду   розподіл   між   класними    керівниками    виховних   заходів, які вони будуть   проводити  протягом   навчального   року .
4.Надаю  допомогу  класним   керівникам в складанні   сценарію, допомагаю  під час проведення   репетиції, надаю   допомогу в оформленні    актової   зали (класної   кімнати   тощо).
Всі   ці   підготовчі заходи проводяться в післяурочний час.
5.На належному рівні готую проведення    загальношкільних свят, під час проведення  яких участь приймаютьучні не лише одного класу, а діти   різних   вікових    категорій. Це такі  як: «День знань», «День Учителя», свято «Золота осінь», свято Миколая, Новорічні свята, день Валентина, День захисника Вітчизни, свято 8 – го Березня, Шевченківські дні у школі, День сміху, День самоврядування, свято матері, день Перемоги, останній дзвінок, випускний бал.
6.З метою пропаганди здорового способу життя щороку в школу проводимо зустріч з медичними працівниками («СНІДу – ні»; «Про методи попередження захворюванням туберкульозу» та інші).
7.Організовуємо зустріч з представниками правоохоронних органів з метою попереджень правопорушень.
     Як же проінформувати  учнів та залучити до проведення тієї чи іншої форми позакласної роботи? По-перше, кожного понеділка в школі проводиться загальношкільна  лінійка, під час проведення  якої черговий клас звітує пропідсуки чергування учнів по школі, члени учкому знайомлять школярів з заходами, які  будуть  проводитися на цьому  тижні  або  найближчим часом. По-друге, на інформаційному   стенді  висвітлена  інформація  щодо  заходів, які  будуть  проводитися, та підсумки проведення конкурсів , ранків, вечорів, олімпіад. Якщо  необхідно  терміново  оголосити   інформацію, я збираю   членів учкому, які доводять  інформацію по всіх  класах.
Виховні   справи   мають    колективний   і творчий характер. Зазвичай   виховні заходи організовують    у   вільний   від   навчальних занять час, тобто у години  дозвілля. У цікавих, змістовних, захопливих   виховних  заходах діти  беруть участь добровільно. Враховуючи, що   дозвіллєва   діяльність за своїм  змістом має бути соціально  значущою, тобто сприяти   всебічному    розвитку   особистості (а такою є вся діяльність, що  пронизує   позакласні   виховні   справи), то всі   виховні заходи, організовані у години    дозвілля, є формами, в яких   виявляється   дозвіллєва   діяльність   школярів. Отже, кожна форма дозвіллєвої   діяльності   має бути  виховною  справою. Зрозуміло, що   вирішення   всіх    виховних    завдань    варто    пов'язувати не з якоюсь   окремою годиною спілкування   педагога-організатора   зі   своїми   вихованцями, нехай навіть   блискуче   проведеною, а з добре продуманою й детально розробленою системою їхорганізації, де кожній   виховній    годині   приділяється  певне  місце й роль.
Я виховую не тільки   учнів, але тісно   співпрацюю з їхніми батьками. В  школі   організовано   батьківський всеобуч, який   допомагає   вирішенню проблем з дітьми, схильними до правопорушень.  Ця робота спрямована на те, щоб   привернути   батьків до школи, призначити  їхні права та обов'язки у навчально-виховному  процесі, створити     необхідні    умови для просвітницької    роботи.
Крім того в нашій    школі з вересня 2005 року  діє    Волонтерський  загін. Волонетери – це люди, якідіють за веліннямсерця, безкорисливо і щиро  готові   надати   допомогу  тим, хто її  потребує. Вони не бояться труднощів, і не очікують   матеріальної   винагороди за свою працю. Учасники   Волонтерського загону не лише   запрошують   ветеранів на свята, але й оточують  їх   турботою, відвідують   вдома, щоб просто поговорити   з ними про важке   минуле, помріяти про світле   майбутнє. Не забуває   загін    також і про померлих  ветеранів. Навідуються до них на могили    прибирають   їх до дня пам’яті.  З нагоди професійного Дня учителя члени загону запросили вчителів – пенсіонерів на урочистий ранок. Волонтери не лише вітають з святом , а й допомагають по господарству тим , хто цього потребує.
    В рамках місячника «Милосердя» , було зібрано чимало продуктів харчування, а також засобів гігієни і відвезено в будинок пристарілих в селі Ракошино.
Не загубити! Не втратити! Відродити!.. Ось ниточка, яка проходить через всю роботу педагога – організатора    нашої   школи і залишає  слід у дитячих   серцях.
  Отже, кінцевим результатом виховання є формування цілісної особистості, яка має активну творчу й соціальну позицію, високі моральні якості, які постійно вдосконалює, уміє керувати своїм здоров’ям, прагне до знань і має певний достатній життєвий досвід, тобто готова до суспільного життя.
Одним із способів виховання учня як активного громадянина суспільства і залучення його у організацію простих форм управління є – організація роботи в школі учнівського самоврядування.

Немає коментарів:

Дописати коментар